• 15:52
  • |
  • دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
  • |
  • mail
  • |
  • map
  • |
  • map
english
paya
  • تداوم حیات در گرو حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی است .
  • بیایید هوایی پاک و آسمانی آبی را به کودکانمان هدیه کنیم .
  • تنوع زیستی،ارزشمندترین گنجینه بشری
  • با بهینه سازی مصرف ، از کاهش منابع حیاتی و آلودگی محیط زیست بکاهیم .
  • آرامش روح و روان در گرو حفاظت از محیط زیست میباشد .
  • طبیعت ما بیش از هر زمانی ، اکنون نیاز مند حفاظت است .
  • از یاد نبریم که همه ما در قبال مواهب طبیعی مسئولیم .
  • طبیعت سالم ، زندگی سالم ، اندیشه سالم .
  • تنوع زیستی بستر و زیر ساخت حیات ما را حفظ میکند.
اخبار دانشکدهدانشکده محیط‌زیست پایه‌گذار برنامه‌نویسی اسکرچ‌ شد
برای اولین مرتبه در کشور:

دانشکده محیط‌زیست پایه‌گذار برنامه‌نویسی اسکرچ‌ شد 


دانشکده محیط‌زیست، در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی اقدام به آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان منتخب استان البرز با محوریت صیانت از منابع آب و محیط زیست در سطح مراکز کانون‌های پرورش فکری استان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده محیط زیست، محمدرضا فرزانه عضو هیات‌علمی این دانشکده با بیان این موضوع گفت: ایفا نقش مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها موضوعی است که بیشتر در کشورهای توسعه‌یافته در مقام عمل با محوریت دانشگاه‌های نسل سوم مشاهده می‌شود.

وی افزود: در شرایطی که بسیاری از دانشگاه های کشور با آغاز تعطیلات تابستانی عملاً وارد فصل رکود می‌شوند خوشبختانه تلاش‌های مستمر یکساله دانشکده محیط زیست به ثمر نشست و برنامه فشرده ای که در نتیجه تعامل با معاونت آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل محیطزیست استان البرز و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان البرز مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده بود در مردادماه 1398 وارد فاز اجرایی شد.

فرزانه گفت: در این برنامه ریزی که در قالب اجرایی‌سازی برنامه صیانت از منابع آب و محیط زیست کارگروه آب و تالاب معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست در سطح پایلوت استان البرز انجام شد، ابتدا رویکرد اثربخش آموزش غیر مستقیم در صیانت از منابع آب و محیط زیست و کارآمدی فن آوری نوین برنامه نویسی اسکرچ در این خصوص شناسایی شد.

وی گفت: در فاز دوم با لحاظ این نکته که با داشتن کودکان برنامه‌نویس می‌توانیم امیدوار باشیم در آینده کشور به سمت کسب و کارهای نوینی که بر پایه برنامه‌نویسی شکل می‌گیرند حرکت کند و این کسب و کارها نمود واقعی کسب و کارهای سبز هستند که نه منابع آب و منابع طبیعی کشور را مصرف می کنند و نه تبعاتی برای محیطزیست دارند.

این مدرس دانشگاه بیان داشت: به همین منظور در سال 1397 از دانشجویان و دانش آموزان استان البرز 600 نفر انتخاب شدند و در چندین مرحله آموزش و آشناسازی با مفاهیم پایه‌ای برنامه‌نویسی اسکرچ، در نهایت 65 نفر جهت شرکت در کارگاه مربیگری اسکرچ انتخاب شدند. پس از طی دوره عملی این کارگاه، 31 نفر بعنوان مربی و کمک مربی انتخاب شدند و در قالب 6 تیم مربی گری دانشجویی-دانش آموزی به مراکز کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز معرفی شدند.
وی در پایان گفت: از یک مرداد جهت تکمیل فرآیند مربی‌گری آموزش برنامه‌نویسی اسکرچ به اعضا کانون‌های پرورش فکری را ارائه خواهند کرد و از سوی دیگر آموزش‌های تخصصی مرتبط با انتقال مفاهیم محیط‌زیستی به کودکان را می‌بینند و در پروژه‌های عملی مصادیق مرتبط با صیانت از منابع آب و محیط‌زیست را با اعضا کانون‌های پرورش فکری تمرین خواهند کرد. از مربیان برتر و اعضا برتر در مهرماه در جشنواره استانی که در تعامل با کانون پرورش فکری استان البرز برگزار میشود تقدیر خواهد شد و از ظرفیت ایجاد شده جهت انتقال مفاهیم صیانت از منابع آب و محیطزیست به سایر دانش آموزان و دانشجویان و ترویج فرهنگ صیانت از منابع آب و محیطزیست در سطح جامعه و با رویکرد ملی استفاده خواهد شد.